17 Aralık 2008 Çarşamba

Futbol Dünyasından Atanlar-Tutanlar

İlk atanımız galatasarayın futbolcusu Barış Özbek:
“Ağabeylerimi Avrupa Şampiyonası'nda izledim. Ben de orada olmalıydım diye düşünüyorum. Beni görmediler mi yoksa benimle ilgilenmediler mi bilmiyorum. Ben de gidip (beni alın) diyemem ki. Beni kimse çağırmadığı için Almanya Milli Takımı'nda forma giydim” şeklinde konuştu.

Bu da yalanının bittiği an:
A Milli Futbol Takımı Antrenörü Müfit Erkasap, Futbol Federasyonu'nun resmi internet sitesine yaptığı açıklamada, Barış'ın “(A) Milli Takım'da oynamak istiyorum ama hocalarım beni görmüyor herhalde, ilgilenmiyorlar” şeklindeki sözlerini şaşkınlıkla karşıladığını belirterek, şunları kaydetti: “Barış Özbek, yıllarca genç milli takımlarımızın teknik ekipleri tarafından dikkatle izlenmiş bir oyuncu. Ünal Karaman ve Ümit Davala hocalarımız, kendisini Ümit Milli Takımımızın değişik kamplarına defalarca davet ettiler ve hep 'Ben zaten Alman Ümit Milli Takımı'nda oynuyorum, (A) Milli Takım'a çağrılırsam gelirim' cevabını aldılar. Milli formayı asla pazarlık konusu yapmayan anlayışımız doğrultusunda, Barış'ın olgunlaşmasını ve son tercih hakkını kullanacağı 22 yaşına gelmesini bekledik. Kurallar gereği, çifte pasaportu olan bir sporcu 21 yaşını doldururken, hangi milli takımı seçmişse daha sonra orada devam etmek durumunda. Barış'ı bu konuda uyardık. Kendisi yol ayrımına geldiğinde, Ümit Milli Takım için yaptığımız çağrılara yine olumlu yanıt vermedi. Biz de onun tercihine saygı duyduk. Ancak Türk Milli Takımı'nda oynama şansı kalmamış bir oyuncunun şu anda kuralları bilmiyormuş gibi açıklamalar yapması ve kamuoyunu yanlış yönlendirmesi, kabul edilebilir bir şey değil.”
Bir diğer atan ise meşhuuuur futbol adamı Erman Toroğlu:
"Bazen şeytanın avukatlığını yapmak lazım. Ben diyorum ki, Lugano ile Edu Paskalya Bayramı nedeniyle sarı kart görüp cezalı duruma düştüler. Eğer ikisi de Konya maçından sonra tatile girerlerse ben yanılmış olurum. Ama aksi olursa benden demesi"....

Lugano'dan gerekli yanıtı almakta gecikmiyor:
"Ben zaten Noeli burada geçirmek zorundayım. Çünkü eşim hamile ve çok yakında doğum yapacak. Bu nedenle hiçbir yere hareket edemiyoruz. Zaten Noel tatilini eşim ve çocuklarımla birlikte Türkiye’de geçireceğim. Niye ben kasıtlı olarak kart göreyim? Bu konu beni de çok rahatsız ediyor. Çünkü ben oynadığım tüm maçları adeta yaşıyorum. Kendimi inanılmaz derecede yaptığım işe motive ediyorum. Bu sırada oyundan başka hiçbir şeyi düşünmüyorum. Maç içinde böyle hesaplar yapacak vaktim bile yok. Eksik ve yanlış bilgilerle yapılan bu yanlış haberleri üzüntüyle karşılıyorum."

Hiç yorum yok: